Bilen ble avduket i Lillestrøm 11 oktober av ordfører i Skedsmo Ole Jacob Flæten, og markedsdirektør i Symbio FCell Pierre Dodu. Dette er første 700 bars versjon av av Kangoo H2 ZE, og foruten Skedsmo kommune er det levert én bil til London og et fåtall til Tyskland. Fra før har Symbio FCell levert ca 250 stk av bilen med 350 bars hydrogentanker. Det franske postvesenet er den største brukeren av disse bilene.
Skedmo kommune var i 2013 de første som kjøpte en Hyundai iX35 Fuel Cell i Norge. Siden har det blitt en Hyundai til, og nå altså den første hydrogenvarebilen. Tidligere i år vedtok kommunestyret i Skedsmo en strategi for fossilfrie kjøretøy. Skedsmo viser seg altså stadig som en foregangskommune på dette området. Kangooen skal brukes i intern postkjøring i kommunen, og vil dermed bli godt synlig i bybildet.
Renault Kangoo ZE H2 er i utgangspunktet en vanlig Kangoo ZE batteri-elbil, med ettermontert hydrogentank og brenselcelle som rekkeviddeforlenger. Brenselcellen lader batteriet under bruk. Dette utstyret veier ca. 200 kilo, noe som gir hydrogenversjonen av Kangoo en maks nyttelast på 432 kilo. Det er 193 kilo mindre enn den batterielektriske ZE. Rekkevidden er 170 km på batteri og 170 km ekstra med hydrogen. Kommunen har fått tilskudd fra Akershus fylkeskommune og fra Interreg-prosjektet Blue Move til anskaffelsen.